- 569 Views
- JobExpress.pl
- 26 marca 2023
- Firmy i usługi
Czy gadżety reklamowe są skuteczne?
Gadżety reklamowe przez specjalistów od marketingu uznawane są za jedną z najtańszych możliwych form promocji przedsiębiorstwa. Trzeba jednak zastanowić się – czy w dobie internetu wciąż są efektywne?
Czym jest gadżet reklamowy?
Gadżet reklamowy to niewielkich rozmiarów przedmiot, który firma wykorzystuje do reklamy. Z założenia gadżety reklamowe trafiają do potencjalnych klientów w drodze bezpłatnej dystrybucji. Zazwyczaj pojawia się na nich znak, tekst, bądź też grafika, która jednoznacznie kojarzy się z konkretnym przedsiębiorstwem. Do najpopularniejszych rodzajów gadżetów reklamowych zaliczyć można:
- kubki z nadrukiem,
- koszulki reklamowe,
- smycze,
- pendrive,
- torby na zakupy,
- czapki z daszkiem,
- parasole,
- długopisy z nadrukiem.
Wystarczy zajrzeć na stronę internetową VideoDruk.pl, aby na własne oczy przekonać się, jak zróżnicowana jest oferta współczesnych gadżetów reklamowych. To bardzo dobra wiadomość – dzięki temu każda firma może wybrać przedmiot, który pozwoli jej zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.
Korzyści wynikające ze stosowania gadżetów reklamowych
Nie ma chyba osoby, która nie lubi otrzymywać prezentów. Nawet drobne upominki sprawiają, że potencjalny klient czuje się zaskoczony, wyróżniony, potrzebny i ważny.
A tymczasem gadżet reklamowy stanowi doskonały nośnik konkretnego komunikatu. Można na nim umieścić logo, slogan, dane kontaktowe firmy, jej nazwę bądź też dowolną grafikę. Wręczając tego typu upominki setkom potencjalnych klientów, można podnieść świadomość istnienia marki na rynku docelowym. Skuteczność gadżetów reklamowych jest znacznie zwiększona w przypadku przedmiotów praktycznych, z których obdarowana osoba będzie korzystać na co dzień.
Zadaniem gadżetów reklamowych jest również budowanie pozytywnego wizerunku marki. Sam fakt otrzymania drobnego podarunku od konkretnej firmy sprawia, że osoba obdarowana czuje do niej nutkę sympatii. Codzienna styczność z atrakcyjnym gadżetem firmowym sprawia, że klient zaczyna kojarzyć firmę z pozytywnymi emocjami – relaksem, odprężeniem i przyjemnością.
Jaki powinien być idealny gadżet reklamowy?
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że o wartości gadżetu reklamowego wcale nie decyduje jego wysoka cena. Wyniki przeprowadzonych badań są w tym względzie bardzo zaskakujące. Osobę badane zgodnie wskazały, że najbardziej cieszą je niewielkie, praktyczne przedmioty, z których mogą korzystać co dzień. Zaliczają się do nich między innymi długopisy, ołówki, kubki bądź też pendrive.
By wzmocnić pozytywny wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów i kontrahentów, warto zadbać o to, aby gadżety firmowe wyróżniały się wysoką jakością wykonania. Wspierają one wizerunek firmy jako przedsiębiorstwa profesjonalnego, przykładającego uwagę do satysfakcji swoich klientów.
Kiedy warto wręczać gadżety reklamowe?
Prawda jest taka, że gadżety reklamowe można wręczać swoim klientom na co dzień. Doskonale sprawdzają się one także podczas targów i służą jako sposób na przyciągnięcie jak najwięcej liczby nowych klientów. Gadżety reklamowe mogą służyć także jako drobne upominki na specjalne okazje bądź też święta. Firmy często zamawiają je także z okazji wprowadzenia na rynek nowego produktu bądź też otwarcia nowego oddziału przedsiębiorstwa.
- 20 listopada 2024
Założenie księgi wieczystej – krok po kroku
- 12 listopada 2024
Zarobisz MILION na Forex w 21 dni!
- 8 października 2024
Procenty w matematyce – jak je obliczać i gdzie je wykorzystać?
- 20 września 2024
Ekologiczne i zrównoważone praktyki w biznesach rodzinnych
- 6 września 2024
Operator maszyn budowlanych – jak zacząć?
- 2 września 2024
Jak oszczędnie wybrać materiały budowlane do swojego projektu?
- 5 lipca 2024