- 578 Views
- JobExpress.pl
- 8 maja 2023
- Praca i kariera
Jak znaleźć pracę w trudnych czasach?
W dobie XXI wieku znalezienie pracy nie jest najłatwiejszym zadaniem. Szczególnie po wybuchu pandemii rynek pracy w Polsce diametralnie zmienił się. Ponadto w ostatnich czasach duże znaczenie miał na wpływ takich czynników jak: zmiany geopolityczne, napływ cudzoziemców i emigrantów do Polski czy ciągłe zmiany po pandemii – to elementy, które destabilizują pracę w różnych branżach. Jednak warto wiedzieć jak znaleźć pracę w trudnych czasach, gdzie szukać oraz na jakie elementy zwrócić uwagę, by skutecznie znaleźć zatrudnienie w dobrze prosperującej branży. Kilka słów o tym temacie przygotował portal informacyjny o bezrobociu i poszukiwaniu pracy – MojeBezrobocie.pl
Gdzie znaleźć oferty pracy?
Istnieje wiele czynników związanych z problemem wejścia na rynek pracy. Niektóre z nich mają związek z dużą przerwą związaną z edukacją, bądź skupieniem się na wychowaniu dzieci. Osoby poszukujące zatrudnienia po wielu latach przerwy powinni zrobić research rynku pracy, ponieważ ulega on nieustannym modyfikacjom. Inni z kolei chcą po prostu znaleźć pierwszą pracę, bądź zmienić obecną, a poszukiwania nie przynoszą zamierzanego rezultatu.
Co zrobić, gdy nie można znaleźć pracy? Jeżeli ktoś stracił pracę istotne jest, aby zarejestrować się jako osoba bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy. Można to zrobić także poprzez internet. To dzięki temu narzędziu można mieć dostęp do aktualnych ofert pracy oraz ubezpieczenia, które jest niezwykle istotne. Główny Urząd Statystyczny publikując dane w 2021 roku podkreślał, że bezrobocie w Polsce znacząco się zwiększyło i to aż o ponad 6%. Warto podkreślić, że rejestracja w urzędzie pracy niesie za sobą szereg korzyści między innymi:
- można ubiegać się o płatny staż
- szereg ofert pracy z regionu
- można otrzymać zasiłek dla osoby bezrobotnej, dzięki temu istnieje drobne wsparcie finansowe
- rejestracja obliguje do ubezpieczenia zdrowotnego, które jest niezwykle istotne.
W jaki sposób szukać nowej pracy?
Istnieje wiele kanałów dotarcia do ofert pracy. Warto jednak zastanowić się nad tym w jakiej branży czujemy się dobrze i jaka praca byłaby dla nas faktycznie satysfakcjonująca. Wiele ofert zamieszczają poszczególne Urzędy Pracy, agencje pracy tymczasowej, a także są one publikowane na tak zwanych targach pracy oraz na stronach pracodawców w internecie.
Istnieje wiele serwisów ogłoszeniowych, na których można znaleźć potencjalnego pracodawcę, a także umówić się na rozmowę kwalifikacyjną. Bardzo popularne są między innymi takie kanały jak:
- praca.pl
- pracatobie.pl
- Pracuj.pl
- OLX
- Indeed
- Gumtree, a także jobs.pl.
W dobie XXI wieku często prowadzone są specjalne strony oraz platformy online, gdzie można znaleźć szereg interesujących ofert. Ponadto oferty pracy zamieszczane są w różnych sklepach oraz punktach, a także na stronach urzędów. To doskonałe kanały, by dotrzeć do nowych pracowników. Jeśli znane są już kanały, w których można znaleźć oferty pracy istotne jest również przygotowanie CV oraz listu motywacyjnego. To bardzo ważne dokumenty, które powinny być dopasowane pod wymogi konkretnej oferty pracy, bądź konkretnej branży, ponieważ wysyłanie masowe dokumentów do różnych firm nie zawsze przynosi zamierzony efekt.
Warto zapoznać się z konkretnym ogłoszeniem i pod nie opracować dokumenty, które dadzą Ciebie poznać jako wartościowego pracownika. Specjalnie opracowane CV oraz list motywacyjny pozwolą przyszłą pracodawcy ujrzeć w tobie wiarygodnego kandydata na pracownika jego firmy.
- 12 listopada 2024
Zarobisz MILION na Forex w 21 dni!
- 8 października 2024
Procenty w matematyce – jak je obliczać i gdzie je wykorzystać?
- 20 września 2024
Ekologiczne i zrównoważone praktyki w biznesach rodzinnych
- 6 września 2024
Operator maszyn budowlanych – jak zacząć?
- 2 września 2024
Jak oszczędnie wybrać materiały budowlane do swojego projektu?
- 5 lipca 2024