JobExpress.pl
  • Praca i kariera
  • Nauka
  • Handel
  • Podatki
  • Firmy i usługi
  • Inwestycje
  • Bankowość
  • Szkolenia
Service desk jako forma wsparcia biznesu
Firmy i usługi
  • 693 Views
  • JobExpress.pl
  • 3 sierpnia 2021
  • Firmy i usługi

Service desk jako forma wsparcia biznesu

Sposób w jaki definiujemy pojęcie Service Desk ma ogromne znaczenie dla naszej organizacji. W każdej firmie może on mieć nieco inne role, jednak w głównej mierze opiera się o wsparcie obsługi aplikacji, a także usuwanie pojawiających się problemów związanych z aplikacją, sprzętem, a nawet projektem.

Service Desk w każdej organizacji może być nazwany inaczej w zależności od potrzeb i struktury organizacyjnej. W jednej firmie spotkamy go pod nazwą Service Desk, w innej Help Desk, a jeszcze innej Call Center. Tak naprawdę nie jest istotna nazwa, ale funkcja jaką pełni w firmie i to, czy Twój Service Desk rozwiązuje zgłoszenia, czy wspiera biznes najlepiej jak się da? Wymarzoną sytuacją będzie połączenie efektywnej realizacji incydentów oraz wsparcie biznesu.

Funkcje Service Desk

Podstawową funkcją Service Desku jest zapewnienie wsparcia użytkownikom wewnętrznym oraz zewnętrznym w zależności jakiego typu suport jest oferowany przez naszą firmę. Wsparcie powinno być kompleksowe i zapewniać satysfakcję każdego użytkownika objętego procesem. Wyznaczając sobie jasne cele, orientację na klienta oraz szkolenie pracowników supportujących, jesteśmy w stanie osiągnąć balans pomiędzy realizacją zdarzeń a przełożeniem ich na wsparcie biznesu.

KPI a jakość pracy

Pomocnym działaniem w kreowaniu pracy Service Desku jest wyznaczenie KPI, które pozwalają zbadać zadowolenie klienta m.in. na podstawie końcowej ankiety zadowolenia z uzyskanego wsparcia czy chociażby z bardziej technicznego punktu widzenia, jak ilość wykonanych połączeń, maili w celu rozwiązania problemu. Efektywność pracy użytkowników może być mierzona z poziomu średniego czasu rozwiązania ticketu.

Dzięki nadzorowaniu uchybień jesteśmy w stanie wprowadzać innowacje i nowe technologie, które usprawnią proces, jak na przykład wybieranie numerów telefonów klientów przez automaty i przerzucanie rozmowy do pracownika w momencie odebranego połączenia. Jest to oszczędność czasu oraz umożliwienie pracownikom przyjęcia większej liczby zgłoszeń w tym samym czasie.

Oczywiście to tylko przykład, natomiast rozwiązania i narzędzia dla Service Desk są niemalże nieograniczone i dostosowywane do potrzeb konkretnego klienta i konkretnej branży.

Previous Posts Szkolenie RODO Toruń – poznaj nowe rozporządzenie
Next Posts Telefony od Apple i Huawei idealnym sprzętem do robienia zdjęć

Leave Your Comment

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Najnowsze artykuły
Biuro do wynajęcia w Krakowie – jaką lokalizację wybrać?
  • 14 kwietnia 2025
Biuro do wynajęcia w Krakowie – jaką lokalizację wybrać?
Pozycjonowanie lokalnego biznesu – klucz do sukcesu w Twoim mieście
  • 30 grudnia 2024
Pozycjonowanie lokalnego biznesu – klucz do sukcesu w Twoim mieście
Założenie księgi wieczystej – krok po kroku
  • 20 listopada 2024
Założenie księgi wieczystej – krok po kroku
Zarobisz MILION na Forex w 21 dni!
  • 12 listopada 2024
Zarobisz MILION na Forex w 21 dni!
Innowacje w ekologii: Jak przydomowe oczyszczalnie ścieków rewolucjonizują zarządzanie wodą
  • 20 października 2024
Innowacje w ekologii: Jak przydomowe oczyszczalnie ścieków rewolucjonizują zarządzanie wodą
Procenty w matematyce – jak je obliczać i gdzie je wykorzystać?
  • 8 października 2024
Procenty w matematyce – jak je obliczać i gdzie je wykorzystać?
Ekologiczne i zrównoważone praktyki w biznesach rodzinnych
  • 20 września 2024
Ekologiczne i zrównoważone praktyki w biznesach rodzinnych
Operator maszyn budowlanych – jak zacząć?
  • 6 września 2024
Operator maszyn budowlanych – jak zacząć?

© jobexpress.pl