JobExpress.pl
  • Praca i kariera
  • Nauka
  • Handel
  • Podatki
  • Firmy i usługi
  • Inwestycje
  • Bankowość
  • Szkolenia
Service desk jako forma wsparcia biznesu
Firmy i usługi
  • 351 Views
  • JobExpress.pl
  • 3 sierpnia 2021
  • Firmy i usługi

Service desk jako forma wsparcia biznesu

Sposób w jaki definiujemy pojęcie Service Desk ma ogromne znaczenie dla naszej organizacji. W każdej firmie może on mieć nieco inne role, jednak w głównej mierze opiera się o wsparcie obsługi aplikacji, a także usuwanie pojawiających się problemów związanych z aplikacją, sprzętem, a nawet projektem.

Service Desk w każdej organizacji może być nazwany inaczej w zależności od potrzeb i struktury organizacyjnej. W jednej firmie spotkamy go pod nazwą Service Desk, w innej Help Desk, a jeszcze innej Call Center. Tak naprawdę nie jest istotna nazwa, ale funkcja jaką pełni w firmie i to, czy Twój Service Desk rozwiązuje zgłoszenia, czy wspiera biznes najlepiej jak się da? Wymarzoną sytuacją będzie połączenie efektywnej realizacji incydentów oraz wsparcie biznesu.

Funkcje Service Desk

Podstawową funkcją Service Desku jest zapewnienie wsparcia użytkownikom wewnętrznym oraz zewnętrznym w zależności jakiego typu suport jest oferowany przez naszą firmę. Wsparcie powinno być kompleksowe i zapewniać satysfakcję każdego użytkownika objętego procesem. Wyznaczając sobie jasne cele, orientację na klienta oraz szkolenie pracowników supportujących, jesteśmy w stanie osiągnąć balans pomiędzy realizacją zdarzeń a przełożeniem ich na wsparcie biznesu.

KPI a jakość pracy

Pomocnym działaniem w kreowaniu pracy Service Desku jest wyznaczenie KPI, które pozwalają zbadać zadowolenie klienta m.in. na podstawie końcowej ankiety zadowolenia z uzyskanego wsparcia czy chociażby z bardziej technicznego punktu widzenia, jak ilość wykonanych połączeń, maili w celu rozwiązania problemu. Efektywność pracy użytkowników może być mierzona z poziomu średniego czasu rozwiązania ticketu.

Dzięki nadzorowaniu uchybień jesteśmy w stanie wprowadzać innowacje i nowe technologie, które usprawnią proces, jak na przykład wybieranie numerów telefonów klientów przez automaty i przerzucanie rozmowy do pracownika w momencie odebranego połączenia. Jest to oszczędność czasu oraz umożliwienie pracownikom przyjęcia większej liczby zgłoszeń w tym samym czasie.

Oczywiście to tylko przykład, natomiast rozwiązania i narzędzia dla Service Desk są niemalże nieograniczone i dostosowywane do potrzeb konkretnego klienta i konkretnej branży.

Previous Posts Szkolenie RODO Toruń – poznaj nowe rozporządzenie
Next Posts Telefony od Apple i Huawei idealnym sprzętem do robienia zdjęć

Leave Your Comment

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Najnowsze artykuły
Wszystko, co warto wiedzieć na temat cyfrowych bliźniaków
  • 30 marca 2023
Wszystko, co warto wiedzieć na temat cyfrowych bliźniaków
Tabletki naturalnie powiększające biust bez recepty
  • 13 grudnia 2022
Tabletki naturalnie powiększające biust bez recepty
Jak wybrać firmę do wykonania strony internetowej
  • 24 listopada 2022
Jak wybrać firmę do wykonania strony internetowej
Zawieszenie działalności a leasing — co należy wiedzieć?
  • 21 listopada 2022
Zawieszenie działalności a leasing — co należy wiedzieć?
<strong>Pasta na trądzik różowaty – poznaj skuteczne rozwiązanie!</strong>
  • 7 listopada 2022
Pasta na trądzik różowaty – poznaj skuteczne rozwiązanie!
Korzyści z zamontowania żaluzji drewnianych
  • 25 października 2022
Korzyści z zamontowania żaluzji drewnianych
Dlaczego warto wręczać pracownikom prezenty firmowe?
  • 24 października 2022
Dlaczego warto wręczać pracownikom prezenty firmowe?
Na co zwrócić uwagę w rankingu pralek?
  • 17 października 2022
Na co zwrócić uwagę w rankingu pralek?

© jobexpress.pl