- 967 Views
- JobExpress.pl
- 15 października 2021
- Praca i kariera
Zalety kafeteryjnego systemu wynagrodzeń
Systemy kafeteryjne to popularne w dzisiejszych czasach systemy wynagrodzeń, które zyskały sobie już wielu zwolenników. Nie powinno to dziwić, bowiem taki system, posiada wiele zalet i pozwala na elastyczne wynagradzanie pracowników, w sposób inny niż sam pieniądz. Nagradzany otrzymuje świadczenia w formie bonu, vouchera, karty wstępu czy kodu rabatowego.
Świadczenia są odpowiednio dobrane do pracowników pod kątem wieku, płci, a także stanowiska zajmowanego w firmie. Pozwala to nie tylko docenić ich pracę, ale także zacieśniać więzy między pracownikami oraz budować pozytywną opinię firmy jako pracodawcy. Obecnie firmy prześcigają się wręcz w systemach benefitowych i tym, co zapewniają dla swoich pracowników poza podstawowym wynagrodzeniem. Ma to zmotywować ludzi nie tylko do większego zaangażowania w pracę, ale również w życie firmy. To zacieśnia więzy i pozwala na większą identyfikację z firmą, dla której się pracuje. Benefity mogą być różne, od drobniejszych po bardziej wartościowe, są to przykładowo: karty sportowe, prywatna opieka medyczna, kursy języków, ubezpieczenia czy obozy dla dzieci.
Kafeteryjny system wynagrodzeń posiada wiele zalet, ale główne z nich to Główne to zwiększenie lojalności pracowników, łatwiejsza rekrutacja ze względu na pozytywne opinie o firmie, zwiększone zadowolenie i satysfakcja z pracy, a także kwestie bardziej ekonomiczny czyli ulgi podatkowe i przesunięcia gotówkowe w obrębie płac dla pracodawcy. Przede wszystkim, daje to też możliwość nagradzania i motywacji pracowników, w sposób inny niż podwyżka czy bonus finansowy. Pracownicy, którzy są zadowoleni ze swojego pracodawcy, są nie tylko bardziej lojalni, ale przede wszystkim szczęśliwsi. Dzięki temu są mniej narażeni na depresję, czy inne choroby, które często wynikają z niewyspania czy długofalowego stresu.
Inwestycja w system kafeteryjny, to inwestycja w swoich pracowników, a co za tym idzie w losy firmy i jej powodzenie. Pojęcia takie jak dbanie o pracowników i dobre imię firmy to nie są już tylko słowa. Wystarczy wspomnieć o employer brandingu i działaniach w jego obszarze, które budują wizerunek pracodawcy, a to owocuje później przez lata.
- 20 listopada 2024
Założenie księgi wieczystej – krok po kroku
- 12 listopada 2024
Zarobisz MILION na Forex w 21 dni!
- 8 października 2024
Procenty w matematyce – jak je obliczać i gdzie je wykorzystać?
- 20 września 2024
Ekologiczne i zrównoważone praktyki w biznesach rodzinnych
- 6 września 2024
Operator maszyn budowlanych – jak zacząć?
- 2 września 2024