- 836 Views
- JobExpress.pl
- 7 lipca 2020
- Firmy i usługi
Strona internetowa jest podstawą działań marketingowych w Internecie. Wykonanie strony internetowej z pozoru nie jest skomplikowanym zadaniem. Na rynku widnieje wiele tanich ofert dotyczących wykonania strony internetowej. Czy jednak każda z tych ofert jest godna uwagi? Oczywiście nie, gdyż o jakości strony internetowej świadczy wiele czynników, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Jest to między innymi optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, dostosowanie strony do standardów z zakresu UX (użyteczność) oraz uzupełnienie strony przemyślanym contentem. Podobnych czynników, jest dużo więcej. Zatem pojawiają się następujące pytania: na co zwrócić uwagę wybierając stronę internetową? Czy do przeprowadzenia działań marketingowych w Internecie niezbędna jest inwestycja w stronę internetową? Czy warto zainwestować w tanią stronę internetową? Między innymi na te pytania odpowiadamy w niniejszym artykule.
Czy strona internetowa to obowiązek?
Prowadząc swój biznes z pewnością rozważasz inwestycje w różne działania marketingowe. Myśląc o działaniach w Internecie masz niezwykle szerokie pole do popisu. Podstawą jakichkolwiek działań jest właśnie strona internetowa. Własna witryna www oczywiście nie jest obowiązkiem (chyba że mówimy o spółce akcyjnej lub spółce komandytowo-akcyjnej), jednak jest czymś co otwiera drzwi do różnorodnych działań marketingowych w Internecie. Przy jakich metodach marketingowych strona internetowa jest wysoce rekomendowana?
Google Ads oraz inne reklamy typu PPC
Płatne reklamy (np. w najpopularniejszej wyszukiwarce Google lub w mediach społecznościowych np. na Facebooku) to ogromny potencjał. Żeby jednak skorzystać z tej możliwości trzeba mieć landing page na który jest przekierowywany ruch.
Social media
Według niektórych konta w mediach społecznościowych są alternatywą dla strony internetowej. Z jednej strony to prawda, jednak trzeba mieć na uwadze, że ruch pozyskiwany z mediów społecznościowych bardzo często jest przekierowywany do firmowej witryny internetowej. Często dopiero po zapoznaniu się ze stroną internetową dochodzi do konwersji (np. w postaci zakupu produktu lub pozostawienia kontaktu za pomocą formularza).
Email marketing
Przez niektórych email marketing jest postrzegany jako nieskuteczna metoda, której czasy świetności już dawno minęły. Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak przyłożymy się do przygotowania takiej kampanii. Rozsyłając wiadomości do potencjalnych klientów warto w treści umieścić link do firmowej strony. W ten sposób zwiększa się wiarygodność oraz skuteczność email marketingu.
Content marketing
Ostatnio coraz popularniejsze jest przysłowie content is king. Ciężko się z tym nie zgodzić. Content marketing, czyli budowanie marki osobistej, budowanie pozycji eksperta oraz “dawanie” potencjalnym klientom realnej wartości w postaci wiedzy zwraca się z nawiązką. Klienci chętniej sięgają po te produkty i usługi, które są oferowane przez zaufaną firmę. Idealnym narzędziem do tego celu jest właśnie content marketing.
Pozycjonowanie stron internetowych
Pozyskiwanie ruchu organicznego z wyszukiwarki internetowej to wielki potencjał na rozwój biznesu. Rezygnując z posiadania firmowej strony internetowej z miejsca tracimy szansę na ruch organiczny.
Podsumowując, formalnie strona internetowa jest obowiązkiem tylko w przypadku spółek akcyjnych, natomiast każde przedsiębiorstwo poważnie myślące o działaniach marketingowych w Internecie, bez wątpienia nie może zaniedbać tego tematu.
O jakich elementach warto pamiętać projektując stronę internetową?
Oczywiście na zadane powyżej pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Na ostateczny sukces funkcjonowania strony internetowej składa się wiele różnych czynników. Projektowanie stron internetowych to zadanie wymagające interdyscyplinarnych umiejętności. Trochę uproszczając to rozbudowane zagadnienie można wyróżnić 5 istotnych elementów na które trzeba zwrócić uwagę projektując stronę internetową:
- Optymalizacja i szybkość wczytywania
- Grafika
- UX
- Konwersje
- Content
Z pewnością istotne są kwestie techniczne (strona musi być lekka, szybka i zoptymalizowana). Ma to kluczowe znaczenie w kwestiach związanych z dostosowaniem strony do wyszukiwarek internetowych. Po drugie, ważny jest niebanalny zmysł graficzny, każdy przecież chciałby mieć ładną i intuicyjną stronę zgodną z nowoczesnymi standardami estetycznymi. Po trzecie, trzeba zwrócić uwagę na szeroko pojęty UX, czyli użyteczność strony z punktu widzenia użytkownika. Nawet najładniejsza grafika nie pomoże, gdy strona nie jest intuicyjna i korzystnie z niej nie jest wystarczająco łatwe i przyjemne. Po czwarte, większość stron internetowych powinna mieć swój jasny cel w postaci konwersji. Wiele stron firmowych typu wizytówka nie ma jasno zdefiniowanego celu (np. w postaci wypełnienia formularza kontaktowego lub zapisania się do listy subskrypcyjnej). Kolejnym często popełnianym błędem jest uzupełnienie strony „jakimkolwiek contentem” bez większego przykuwania uwagi na jakość umieszczanej treści. Owszem, większość internautów podczas pierwszego wejścia na stronę przesadnie nie wczytuje się w treść. Natomiast, już w momencie podejmowania decyzji zakupowej treść może mieć kluczowe znaczenie decydujące o konwersji.
Czy warto zainwestować w tanią stronę internetową?
Wiele osób poszukując strony internetowej wpisuje w wyszukiwarkę takie hasła jak “tanie strony internetowe Olsztyn”, “strony internetowe tanio” lub “tanie strony internetowe”. Poszukiwanie tanich wykonawców nikogo nie dziwi, oczywistą sprawą jest, że przy takim projekcie jak wykonanie strony internetowej budżet ma znaczenie. Czy jednak wybierając wykonawcę warto kierować się ceną? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tanie strony internetowe nie muszą być niskiej jakości. Wszystko zależy od kompetencji wykonawcy. Na przykład https://www.artimo.net.pl/ to firma, której cennik został podzielony na 3 kategorie (standard, premium oraz biznes) tak by dopasować ofertę do zróżnicowanych potrzeb klientów.
Jeśli potrzebujesz funkcjonalnej, estetycznej, użytecznej i przede wszystkim skutecznej strony internetowej to skontaktuj się z kompetentnym wykonawcą i omów z nim każdy z 5 opisanych powyżej elementów (optymalizacja, grafika, UX, cel w postaci konwersji, content). Z pewnością doświadczony wykonawca dołoży wszelkich starań by nowa wizytówka Twojej firmy była perfekcyjna.
- 8 października 2024
Procenty w matematyce – jak je obliczać i gdzie je wykorzystać?
- 6 września 2024
Operator maszyn budowlanych – jak zacząć?
- 2 września 2024
Jak oszczędnie wybrać materiały budowlane do swojego projektu?
- 5 lipca 2024
Czy należy ubezpieczyć biżuterię?
- 1 lipca 2024
Filtry kompaktowe – co to jest i jak działają?
- 1 maja 2024