JobExpress.pl
  • Praca i kariera
  • Nauka
  • Handel
  • Podatki
  • Firmy i usługi
  • Inwestycje
  • Bankowość
  • Szkolenia
Employer Branding, a sprzedaż firmowego sprzętu IT.
Praca i kariera
  • 504 Views
  • JobExpress.pl
  • 7 kwietnia 2021
  • Praca i kariera

Dzisiaj wiele firm, zmuszonych jest konkurować o najlepiej wykwalifikowanego pracownika. Pandemia, z którą się zmagamy, nie zmieniła zasadniczej tendencji występującej w Polsce, a dotyczącej rynku pracownika. Mimo początkowych przewidywań i zwolnień w wielu branżach, nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że nadszedł czas sprzyjający wyłącznie pracodawcom.

To, co przyciąga potencjalnych kandydatów do pracy, to nie tylko zarobki, ale również pakiet dodatków i przywilejów wynikających z modelu employer brandingu przyjętego w danej firmie. W Polsce pojęcie employer brandingu nazywane jest budowaniem wizerunku pracodawcy z wyboru. W tym wpisie chcielibyśmy skupić się na brandingu wewnętrznym tj. takim, który dotyczy już funkcjonujących w ramach przedsiębiorstwa pracowników i ma za zadanie wykreować pozytywny wizerunek pracodawcy oraz umocnić jego pozycję na rynku pracy.

Idealną okazją do spełnienia powyższych kryteriów jest organizacja sprzedaży wewnętrznej sprzętu komputerowego. Możemy ją przeprowadzić przy okazji wymiany komputerów i telefonów w firmie, zlecając organizację procesu i stworzenie platformy zakupowej firmom takim jak SELKEA. Wówczas firma zewnętrzna może odkupić stary sprzęt IT od przedsiębiorstwa i zorganizować sprzedaż wewnętrzną dla pracowników, po atrakcyjnych, niższych cenach. Wielu z nas bowiem przyzwyczaja się do urządzeń elektronicznych używanych na co dzień w pracy i byłaby skłonna nabyć je po konkurencyjnych cenach. Można to zatem wykorzystać do budowania pozytywnego wizerunku firmy. Po pierwsze pozbywamy się starego sprzętu poprzez jego odsprzedaż, dajemy mu drugie życie i wdrażamy eko rozwiązania. Po drugie natomiast świadomie budujemy lepszą więź z naszymi pracownikami.

Powierzając obsługę sprzedaży firmie zewnętrznej odciążamy również działy IT naszych firm, Firma zewnętrzna gwarantuje przeprowadzenie profesjonalnego audytu, który pozwoli na adekwatną wycenę wycofanego z firmy sprzętu komputerowego tzw. komputery poleasingowe. Zajmują się one również logistyką przed i posprzedażową. Po stronie pracodawcy pozostaje przygotowanie sprzętu, który ma zostać sprzedany, spisanie umowy oraz dostarczenie listy pracowników biorących udział w odkupie. Cała reszta pracy odbywa się już w firmie obsługującej sprzedaż. Zazwyczaj, sprzedaż wewnętrzna polega, na udostępnieniu danych produktów o konkretnej godzinie wszystkim zainteresowanym, tak by zagwarantować równy dostęp do zakupów. Możemy jednak wyznaczyć grupę osób, która otrzyma dostęp do platformy zakupowej wcześniej niż inni, aby wyróżnić ich za osiągnięte cele biznesowe. Wielu pracowników na pewno chętnie skorzysta z możliwości zakupu na prywatny użytek sprzętu komputerowego, w konkurencyjnej cenie. Zwłaszcza teraz, gdy wielu z nas przeniosło swoje biura do domów, a nasze dzieci kształcą się w systemie on line. Potrzeba zakupu dodatkowych urządzeń elektronicznych nigdy nie była tak paląca, jak dziś.

Employer Branding w postaci sprzedaży firmowego sprzętu IT do pracowników w bardzo łatwy sposób może zwiększyć atrakcyjność danej firmy na rynku pracy. To również proste rozwiązanie na zagospodarowanie sprzętu, z którym i tak zamierza się rozstać przedsiębiorstwo. Dla pracownika natomiast, to idealna okazja by nabyć urządzenia, które posiadają wymierne parametry i są w dobrym stanie technicznym – za niewielkie pieniądze. Sprzedaż wewnętrzna urządzeń IT to łatwy i przede wszystkim tani sposób na zwiększenie atrakcyjności firmy w oczach aktualnych pracowników i szansa na przyciągnięcie nowych. Warto więc pamiętać- jeżeli szykujecie się do wymiany komputerów bądź smartfonów w swojej firmie- warto zaproponować pracownikom ich odkup i zgłosić się do firmy zewnętrznej, która wesprze nas w całym procesie.

Previous Posts Pranie tapicerki w domu i w biurze
Next Posts Pulsoksymetr BEURER PO 40 pomoże w nierównej walce z COVID-19!

Leave Your Comment

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Najnowsze artykuły
Wszystko, co warto wiedzieć na temat cyfrowych bliźniaków
  • 30 marca 2023
Wszystko, co warto wiedzieć na temat cyfrowych bliźniaków
Tabletki naturalnie powiększające biust bez recepty
  • 13 grudnia 2022
Tabletki naturalnie powiększające biust bez recepty
Jak wybrać firmę do wykonania strony internetowej
  • 24 listopada 2022
Jak wybrać firmę do wykonania strony internetowej
Zawieszenie działalności a leasing — co należy wiedzieć?
  • 21 listopada 2022
Zawieszenie działalności a leasing — co należy wiedzieć?
<strong>Pasta na trądzik różowaty – poznaj skuteczne rozwiązanie!</strong>
  • 7 listopada 2022
Pasta na trądzik różowaty – poznaj skuteczne rozwiązanie!
Korzyści z zamontowania żaluzji drewnianych
  • 25 października 2022
Korzyści z zamontowania żaluzji drewnianych
Dlaczego warto wręczać pracownikom prezenty firmowe?
  • 24 października 2022
Dlaczego warto wręczać pracownikom prezenty firmowe?
Na co zwrócić uwagę w rankingu pralek?
  • 17 października 2022
Na co zwrócić uwagę w rankingu pralek?

© jobexpress.pl