JobExpress.pl
  • Praca i kariera
  • Nauka
  • Handel
  • Podatki
  • Firmy i usługi
  • Inwestycje
  • Bankowość
  • Szkolenia
SEO – do czego służy i kiedy warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów w tej dziedzinie?
Firmy i usługi
  • 598 Views
  • JobExpress.pl
  • 12 lipca 2020
  • Firmy i usługi

SEO – do czego służy i kiedy warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów w tej dziedzinie?

Search Engine Optimization, czyli po prostu SEO, to w dzisiejszych czasach fundamentalny element marketingu online. Jednak pomimo faktu, że działania z zakresu SEO są praktycznie wszechobecne, wokół tego tematu nadal krąży całkiem sporo różnego rodzaju mitów oraz uproszczeń. Czym więc właściwie jest Search Engine Optimization? Oraz jakie są cele działań przynależnych do SEO? Czas rozwiać te wątpliwości!

Czym właściwie jest SEO?

Według najbardziej lapidarnej definicji, Search Engine Optimization to zbiór działań mających na celu poprawę pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwarek. Takie sformułowanie rzeczy daje nam jednak tylko przedsmak tego, czym właściwie jest SEO oraz jakie elementy się nań składają.

Do często popełnianych błędów należy kojarzenie, identyfikowanie SEO wyłącznie z pozycjonowaniem. W rzeczywistości profesjonalne działania z zakresu Search Engine Optimization zawsze będą zawierać w sobie zarówno samo pozycjonowanie w dokładnym tego słowa znaczeniu, jak i optymalizację witryny. Co więcej, oba te wymiary pozostają ze sobą w ścisłym związku. Obecnie roboty wyszukiwarek stały się naprawdę bardzo zaawansowane, przez co oparcie kampanii SEO wyłącznie na „działaniach pozycjonujących” nie ma większych szans na osiągnięcie pożądanych rezultatów.

Pozycjonowanie i optymalizacja – czym się różnią?

Przez pozycjonowanie rozumiemy te działania, które są w sposób bezpośredni nakierowane na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Specjaliści definiują pozycjonowanie jako działanie „zewnętrzne” w stosunku do strony internetowej, która jest pozycjonowana.

Inaczej przedstawia się sprawa jeżeli chodzi o optymalizację. Tutaj przedmiotem prac jest właśnie sama witryna internetowa, w tym między innymi takie jej elementy, jak:

  • interfejs,
  • systemy linków zewnętrznych,
  • jakość kontentu – o tym więcej znajdziesz tutaj,
  • optymalizacja grafik oraz materiałów video obecnych na stronie,
  • optymalizacja witryny pod kątem parametru UE (User Experience).

Dlaczego jednak Search Engine Optimization musi w sobie zawierać obie wymienione dziedziny, a więc zarówno pozycjonowanie, jak i optymalizację? Przede wszystkim, samo osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania niekoniecznie musi przekładać się na wyniki sprzedażowe. Jeżeli strona jest źle zoptymalizowana, użytkownik najpewniej opuści ją krótko po odwiedzinach. Celem SEO nie jest więc jedynie generowanie większego ruchu na stronie.

Kolejna kwestia to fakt, że w dzisiejszych czasach optymalizacja witryny ma coraz większy wpływ na pozycję w wyszukiwarkach. Obecność dobrej jakości kontentu to znacznie większe szanse na pozyskiwanie tzw. linkowania naturalnego, które zwiększa wiarygodność strony w odbiorze wyszukiwarek. Roboty wyszukiwarek biorą ponadto pod uwagę także czytelność witryny oraz sposób rozmieszczenia treści. To właśnie z tego powodu m.in. źle skonstruowany system linków wewnętrznych, powtarzanie w obrębie strony tych samych treści czy częste błędy 404 mogą negatywnie wpływać na ocenę witryny przez wyszukiwarki, a tym samym prowadzić do pogorszenia pozycji w wynikach wyszukiwania.

Czy warto pozycjonować stronę samodzielnie?

Odpowiedź brzmi: raczej nie. Co prawda, w internecie znajdziemy sporo poradników na temat samodzielnego pozycjonowania stron, jednak są to opcje przeznaczone raczej dla blogerów lub też osób prowadzących własne witryny na zasadzie hobby. Samodzielne działania w zakresie SEO po prostu nie mają prawa być tak samo efektywne, jak kampanie prowadzone przez specjalistów.

Co więcej, sporo działań jest zakazanych przez Google oraz inne wyszukiwarki. Brak dokładnej znajomości zasad rządzących działaniem wyszukiwarek oznacza spore ryzyko otrzymania tzw. bana (blokady). W tym wypadku nasza strona po prostu zniknie z wyników wyszukiwania.

Jeszcze więcej ciekawostek o SEO? Przejdź na stronę interaktywna.pl.

Previous Posts Czy w IT pracę może znaleźć tylko programista?
Next Posts Promocyjne szaleństwo Carrefour

Leave Your Comment

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Najnowsze artykuły
Wszystko, co warto wiedzieć na temat cyfrowych bliźniaków
  • 30 marca 2023
Wszystko, co warto wiedzieć na temat cyfrowych bliźniaków
Tabletki naturalnie powiększające biust bez recepty
  • 13 grudnia 2022
Tabletki naturalnie powiększające biust bez recepty
Jak wybrać firmę do wykonania strony internetowej
  • 24 listopada 2022
Jak wybrać firmę do wykonania strony internetowej
Zawieszenie działalności a leasing — co należy wiedzieć?
  • 21 listopada 2022
Zawieszenie działalności a leasing — co należy wiedzieć?
<strong>Pasta na trądzik różowaty – poznaj skuteczne rozwiązanie!</strong>
  • 7 listopada 2022
Pasta na trądzik różowaty – poznaj skuteczne rozwiązanie!
Korzyści z zamontowania żaluzji drewnianych
  • 25 października 2022
Korzyści z zamontowania żaluzji drewnianych
Dlaczego warto wręczać pracownikom prezenty firmowe?
  • 24 października 2022
Dlaczego warto wręczać pracownikom prezenty firmowe?
Na co zwrócić uwagę w rankingu pralek?
  • 17 października 2022
Na co zwrócić uwagę w rankingu pralek?

© jobexpress.pl